Vahiy Vaazları Serisi – Bölüm 1
- Geçmişte Hristiyanların aklının hep ruhsal konularda olduğu söylenirdi.
- İlk kilise tarihine, reformasyon dönemine ve püritanlara baktığımızda bunun ne kadar gerçek olduğunu görüyoruz.
- Artık ruhsal konuları düşünen Hristiyan bulmak çok zor.
- Çoğu Hristiyan’ın düşüncesi dünyasal kaygılardan ibaret.
Koloseliler 3:1-4 ‘Onun için, eğer Mesih’le birlikte dirildiyseniz, yukarıdaki şeyleri arayın; orada Mesih Tanrı’nın sağında oturmaktadır. Yeryüzündeki şeyleri değil, yukarıdaki şeyleri düşünün. Çünkü siz öldünüz ve hayatınız Mesih’le birlikte Tanrı’da saklıdır. Hayatımız olan Mesih göründüğünde, o zaman siz de O’nunla birlikte yücelikte görüneceksiniz.’
- Kutsal Yazılar ‘yukarıdaki şeyleri’ düşünmemizi söylediği halde yukarıdakileri pek düşünmüyoruz.
- ‘Yukarıdaki şeyler’ konusunu düşündüğümüzde ise bu konunun tamamen gelecekle ilgili bir şey olduğunu düşünüyoruz.
- Kardeşler günah alışkanlığı bizleri o kadar unutkan yapmış ki bugün için geçerli gerçekleri bile unutuyoruz.
- Pavlus şöyle demiyor: ‘gelecekte gerçekleşecek bir zamanda yukarıdaki şeyleri düşünün.’
- Pavlus ‘Yeryüzündeki şeyleri değil, yukarıdaki şeyleri düşünün. Çünkü siz öldünüz…’ diyor.
- Şimdi! Gelecek şimdidir! Şimdi geleceği yaşıyoruz!
- Pavlus şimdi yukarıdaki şeyleri düşünmemizi söylüyor…
- Sonra değil. Sonra çok geç olacak!
- Aklımızı ‘yukarıdaki şeylere’ en çok yönlendiren kitap Vahiy kitabıdır.
- Ne yazık ki, Vahiy kitabı en az okunan ve en az anlaşılan kitaptır.
- Düşüncelerinizi Mesih’teki şeylere yönlendirmek istiyor musunuz?
- O zaman, hep birlikte Rab’bin kilisesi olarak Vahiy kitabını okumaya ve anlamaya ihtiyacımız var.
- Vahiy kitabının derinliklerine girmeden önce bu kitabı anlamak için bazı prensipleri konuşmamız gerekir.
- Öncelikle, İsa Mesih’in Vahyi’nin bir tarih kitabı olduğunu anlamalıyız.
- Yeni Antlaşma’da üç çeşit edebi tarz var:
- İnciller: (Matta Markos Luka Yuhanna)
- Mektuplar: Romalılar, I ve II Korintliler, Galatyalılar, Efesliler, Filipililer, Koloseliler, I ve II Selanikliler, I ve II Timoteyus, Titus, Filimun, İbraniler, Yakup, I ve II Petrus, I, II ve III Yuhanna, Yahuda
- Kilise Tarihi: Elçilerin İşleri ve Vahiy
- Yuhanna her üç edebi alanda da yazmış olan tek Yeni Antlaşma yazarıdır.
- Yuhanna’nın İncili, Yuhanna’nın Mektupları ve Yuhanna’nın Vahiy kitabı
- İsa Mesih’in Vahyi kilise tarihidir.
- Vahiy, sadece İsa Mesih’in ölümünden hemen sonra olanları anlatan bir kitap değil.
- Bu kitap, sadece İsa Mesih’in yeryüzüne dönüşünden hemen önce gerçekleşecek olayları anlatan bir kitap da değil.
- Vahiy kitabı kilise tarihidir.
- Vahiy kitabı, Mesih’in ilk gelişiyle ikinci gelişi arasında yeryüzünde yaşayan kiliseyle ilgilidir.
- Vahiy, Mesih’in beden almasıyla geri dönüşü arasında kilisenin tarihiyle ilgilidir.
- Vahiy kitabı bu tarihi yedi kısımda açıklıyor:
- 1-3, 4-7, 8-11, 12-14, 15-16, 17-19 ve 20-22.
- Bu üç kısım da birbirleriyle paralel içerisindeler. (Şu kitapta bu görüş daha ayrıntılı açıklanıyor: Hendriksen, William. More Than Conquerors. Grand Rapids, MI: Baker, 1967. sayfa. 16-22.
- Yani, Yedi kısmın her biri aynı zamanda geçiyor:
- Mesih’in beden alması ve Mesih’in geri dönüşü arasındaki zaman içerisinde geçiyor.
- 1-3 bölümler: Mesih’in beden alması ve Mesih’in geri dönüşü arasındaki zaman içerisinde geçiyor.
- 4-7 bölümler: Mesih’in beden alması ve Mesih’in geri dönüşü arasındaki zaman içerisinde geçiyor.
- 8-11 bölümler: Mesih’in beden alması ve Mesih’in geri dönüşü arasındaki zaman içerisinde geçiyor.
- Yedi kısım için de bu gerçek geçerli.
- Ve bu yedi kısım birbirleriyle paralel halindeler.
- Bu da ne demek oluyor?
- Yani, aynı tarihi tekrar tekrar yedi kere okumuş oluyorsunuz!
- Bu yedi kısmın birbirleriyle paralel olduklarını söyledik.
- Aynı zamanda bu kısımlar bir süreç içerisindeler. (Hendriksen 34-36)
- Yani, birinci kısımdan (1-3) ikinci kısma (4-7) geçtiğimizde bir süreç olduğunu görüyoruz.
- İkinci kısımdan (4-7) üçüncü kısma (8-11) geçtiğinizde bir süreç var.
- Bu şekil her kısımda aynı şekilde devam ediyor.
- Benzetmeler daha da yoğunlaşıyor,
- Ayrıntılar daha da canlı ve belirginleşiyor,
- Lanetler daha da korkunçlaşıyor,
- Bereketler daha da büyüyor.
- Her kısım bir önceki kısımdan daha yoğun hale geliyor.
- Örneğin, 15-16’daki mühürler, 8-11’deki borazanlardan daha yoğun..
- 8-11’deki borazanlar 4-7’deki mühürlerden daha yoğun.
- Vahiy kitabındaki dehayı anlamaya başlıyor musunuz?
- Bu kitabın güzelliğini görmeye başlıyor musunuz?
- Mesih’in beden alışıyla ikinci gelişi arasında geçen tarihi, kilise tarihi olarak anlatan Vahiy kitabı sizin tarihinizi anlatıyor.
- Kardeşler, siz nerede yaşadığınızı biliyor musunuz?
- Dünyada yaşıyorsunuz.
- Mesih’in beden alışı ve tekrar gelişi arasında yaşıyorsunuz.
- Vahiy kitabında anlatılan zaman dilimi içerisinde yaşıyorsunuz.
- Burada yazılan tarih sizin tarihinizdir.
- Burada yazılan öykü sizin öykünüzdür.
- Bu sahnede sizin de rolünüz var.
- Bu sahnede sergilenen öykünün tam ortasındasınız.
- Dışarıdan oyunu izlemek için gelen seyircilerden değilsiniz.
- Sahnede hareket halindesiniz!
- Bu gerçekten de sizin tarihiniz ve sizin öykünüz!
- Vahiy kitabına sahip çıkın!
- Bunun için, Vahiy kitabı Premilenyumcuların malı değil!
- Onlar bu kitabı sadece gelecekte olacaklara indirgemeye çalışıyorlar.
- Ve Vahiy kitabını bugünkü kilise için kullanılamaz duruma getiriyorlar.
- Bu tür görüşleri aşmalı, hatta geride bırakmalıyız!
- Vahiy kitabı Postmilenyumcuların eline de terkedilmemeli!
- Onlar bu kitabı İS 70’te olan bir olaya indirgiyorlar. (Yeruşamlim’in Romalılar tarafından ele geçirilmesi ve tapınağın yağmalanıp yıkılması)
- Ve Vahiy kitabını bugünkü kilise için kullanılamaz duruma getiriyorlar.
- Bu tür görüşler Yahudilerin rüyalarıdır! (İkinci Helvetik İman Açıklaması M-11)
- Vahiy kitabını en iyi şekilde Amilenyum görüşü açıklar.
- Biz Vahiy kitabında geçen Bin-Yıl, Milenyum kavramının Mesih’in beden aldığı dönemle yeniden gelişi arasındaki dönem olduğunu söylüyoruz.
- Bazılarının inandığı gibi, Mesih’in 1000 yıl boyunca İsrail’de, Yeruşalim’de hüküm süreceğini söylemiyoruz.
- Mesih şimdi aramızda hüküm sürüyor.
- O’nun beden alması ve ikinci gelişi arasındaki dönem 1000 yıllık dönemdir.
- Bu dönem 1000 yıldan da uzun sürdü ve devam ediyor. (Vahiy 20:10)
- Milenyum şimdidir!
- Şimdi Vahiy’de bahsedilen 1000 yılın içerisindesiniz.
- İsa Mesih’in Sevgili Kilisesi, Bu sizin tarihiniz!
- İsa Mesih’in Vahyi bize kilisenin tarihini anlatırken,
- Mesih’in beden aldığı zamanla ikinci gelişi arasındaki zamanı anlatırken,
- Yukarı bakmamızı söylüyor!
- Vahiy kitabı ‘İS 70 senesine bakın’ demiyor.
- Vahiy kitabı gelecekte İsa’nın geleceği belli olmayan tarihe bakın demiyor!
- Tabii ki Mesih’in gelişini bekliyoruz.
- Fakat Vahiy kitabının amacı bu değil!
- Vahiy kitabı aklımızın cennette olmasını istiyor.
- Çünkü kurtuluşumuz İsa Mesih’te tamamlandı.
- Şimdi ise tamamlanmış olan, Şimdi var olan kurtuluşumuzu yaşıyoruz!
- Zaferimiz güvendedir – Şimdi var olan zafer!
- Amacımız kesindir – Şimdi var olan amaç!
- İsa Mesih’in Vahiy kitabı, aklımızı gökteki şeylere yönlendirerek bize gerçekle teselli oluyor.
- Kutsal Yazılar, yaşamlarımızın şimdi Mesih’te saklı olduğunu söyleyerek bize teselli oluyorlar (Kol. 3:1-4)
- Çünkü sevgili kardeşler,
- İsa Mesih’in Kilisesi için başka bir teselli kaynağı yoktur…
- O’nun birinci gelişi ve ikinci gelişi arasında yaşayan İsa Mesih’in Kilisesi için başka hiçbir teselli yoktur!
Baba, Oğul ve Kutsal Ruh’un Adıyla. Amin.
RAB sizi kutsasın Ve korusun; RAB aydın yüzünü size göstersin
Ve size lütfetsin; RAB yüzünü size çevirsin Ve size esenlik versin. Çölde Sayım 6:24-26
Fikret Böcek
Yorum Ekle